„A földet nem apáinktól örököltük, hanem unokáinktól kaptuk kölcsön”

Az idei tanév tervezésénél elhatároztuk, hogy csatlakozunk a Fenntarthatósági témahéthez. A témahetet az alábbi táblázat szerint tervezzük megvalósítani. A hét elején egy közös iskolagyűléssel kezdjük majd a programsorozatot. Hétközben mindenki a lehetőségeihez, a tantárgyi sajátosságaihoz mérten vállal programokat, projekteket, órákat a fenntarthatóság témakörében.

Ebben az évben a központi Fenntarthatósági Témahét témakörei a közösségi közlekedés, a víz és a Globális Célok közül a „3. Egészség és jóllét” a „11. Fenntartható városok és közösségek” és a „13. Fellépés az éghajlatváltozás ellen” témái köré szerveződnek.

A megadott témákat tematikus ÓRATERVEK és MINTAPROJEKTEK segítségével támogatják korosztályonként. Ezekből és saját ötletekből állítottuk össze a hét programját, melyet az iskolai faliújságon lehet majd böngészni. Lesz papírgyűjtés, "Műanyagböjt", "Ökommandó" és számos a témában tartott óra.

A pénteki iskolagyűlésen mindenkinek lesz majd módja egy rövid bemutatóra. 2-3 mondatban elmondhatják a gyerekek, hogy miben vettek részt, valamint bemutathatják, hogy milyen produktum született.

Csalló Attila

 

Iskolánkban minden osztály elsőtől nyolcadik osztályig féléven keresztül úszásórákon is részt vesz a mindennapos testnevelési órák keretében.

Február 22-én a nyolcadik osztály a szokásostól eltérő úszásórán vett részt. Ezt a napot a Magyar Parasport napjává nyilvánították, így a V-8 uszoda az egész héten igyekezett a jelentkező osztályok számára a testnevelési órákat különlegessé tenni. Az uszoda biztosította a résztvevő tanulók számára azokat az eszközöket, melyekkel a gyerekek úgy úsztak, hogy nem láttak a vízben, nem használhatták a kezeiket vagy a lábaikat vagy épp minden végtagot rögzítettek. Nem mindennapi élmény volt megtapasztalni a mélységet csak a nyomásváltozás érzékelésével, úszni teljesen „vakon” vagy épp a normál úszástól eltérő technikákkal haladni.

Különleges élményben volt részünk!

Baranyainé Kékesi Noémi

Februárban meghívást kapott iskolánk rajzszakköre a MANK Galériába, ahol Suna Kocal török művésznő megismertette velünk az ebru művészetét. A gyerekek a festőnő vezetésével kipróbálták ezt az érdekes festőtechnikát, és gyönyörű képeket készítettek.

Az ebru szó magyarul „márványozást” jelent. Az anyagok és eszközök, amiket használnak hozzá, mind természetes eredetű. Az ecsetek rózsagallyból és lószőrből, a festékek természetes földpigmentekből készülnek, amelyhez marhaepét kevernek. Egy fémtálcába speciális folyadékot öntenek, amely víz, és tragantmézga keverékéből áll. Így sűrűbb állagú folyadék lesz, amelyen a festék úszni tud. Az ecsetekkel festékpöttyöket szórnak a folyadékra, majd ezeket különböző hegyes fémeszközökkel oszlatják el, rajzolják meg belőlük a formákat.

A gyerekek nagyon élvezték a festést, akár egész nap alkottak volna. Gyönyörű festmények születtek.

Köszönjük a MANK Galériának, hogy az idei tanévtől kezdve szervez gyerekprogramokat, amelyeken keresztül az iskolák tanulói kapcsolatba kerülhetnek a művészettel, megtekinthetik a kiállításokat, művészek által vezetett foglalkozásokon vehetnek részt.

Pankovics Ágnes
rajztanár

 
Iskolánk Vizuális Műhelyébe járó gyerekek különféle rajzi, festői eljárásokkal, technikákkal ismerkednek. Többek között készítenek szén rajzokat is.
A műhelyben készült munkákból Csillag Edina múzeumpedagógus 10-et választott ki, melyek a jelenleg látható VAJDA LAJOS kiállításon a földszinti teremben nézhetők meg.
Nagy örömünkre munkáinkért jutalmul rendhagyó órákon vehettünk részt január 30-31-én a múzeumban. Szemlélődtünk, sokat tanultunk, próbáltuk a képek jelentését megfejteni. Vajda Lajos művészete megérintette a legkisebbeket is. Megfigyeltük, milyen mesterien használta a szenet mondanivalójának kifejezésére.
Jól eső érzés látni a múzeumban alkotásainkat és az ott töltött idő is nagyon hasznos volt.
Deli Gabriella