A nap célja az volt, hogy felelevenítsük és elmélyítsük az ökoiskola cím kritérium-rendszerét és megtanítsuk a környezettudatos életmód ismereteit a gyerekeknek. Ennek érdekében egy témanapot rendeztünk. A program egy közös bevezetéssel, ráhangolódással kezdődött. Fenyvesi Barnabás és Egei Ákos figyelemfelkelltő előadása után Enikő néni mutatta be a helyi szelektív gyűjtési rendszerünket. Utána a gyerekek szabad választás alapján, 4 foglalkozáson vehettek részt. A foglalkozások az iskolánk környezeti nevelési programjára, az ökoiskolai kritériumokra épültek. A témanap célja az ismeretszerzés volt.

A gyerekek a következő foglalkozásokon vettek részt:

1; Zöld iskolatáska - környezetbarát és egészséges iskolaszerek; J. Kati néni; 2.o

2; Előzd meg a hulladékképződést! Csomagolás, újrahasználat; Joli néni; 8.o.

3; Iskolai szelektív hulladékgyűjtés; Feri bácsi; kisudvar

4; Hulladékválogatós - sorverseny; Noémi néni; Tornaterem

5; Energiatakarékosság - ökoszemüveg, ökolista; Gergő bácsi; Lány technika

6; Hulladékból - használati tárgy - papír; Adrienn néni; 4.o

7; Hulladékból - használati tárgy - textil; Niki néni; 3.o.

8; Hulladékból - használati tárgy - üveg; Kriszti néni; 1.o.

9; Környezetbarát közlekedés; Monika néni; tetőtéri nagyterem

10; Zöld energiák - a napenergia hasznosítása; Attila bácsi; Barkács

11; Vásárolj okosan! - tudatos vásárlás; Zsuzsa néni; 5. o.

12; Komposztálás - Vizsgáljátok meg a komposztot!; Panki néni; kisudvar

13; Veszélyek a lakásban - környezetbarát tisztítószerek; V. Ági néni; Konyha

14; Szobrászműhely; Judit néni; 6.o

15; Az éltető víz - takarékoskodás a vízzel; K. Kati néni; 7.o.

16; A láthatatlan lételemünk - hogyan óvhatjuk meg levegőt?; Ildikónéni; nyelvi terem

A változatos és tartalmas foglalkozások segítségével a gyerekek megismerhették az ökoiskolai lét alapjait. Azt hiszem, sikeres napot zártunk.

Csalló Attila